تبلیغات
مجله ایرانی نیما آنلاین
مجله ایرانی نیما آنلاین

پنج خوراكی برای جلوگیری از ریزش مو

پنج خوراكی برای جلوگیری از ریزش مو

ماهی، گردو، سبزیجات برگ سبز، مغزها(خشکبار)، غلات و لبنیات کم چرب از خوراکی هایی است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

مصرف بعضی از پروتئین ها و آهن برای سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن بسیار مفید است.در این خبر، به ۵ خوراکی که مصرف آن برای سلامت مو مفید است، اشاره می کنیم. ماهی:ماهی حاوی مکمل های طبیعی است که برای سلامت مو مفید است. ماهی سالمون منبع اسید چرب امگا۳ است. گیاه خواران یا افرادی که ماهی دوست ندارند، می توانند یک یا دو قاشق دانه گیاه کتان به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

گیاه کتان نیز حاوی اسیدهای چرب امگا ست. سبزیجات دارای برگ سبز: افرادی که از داشتن موی چرب شکایت می کنند باید بدانند که این موضوع به دلیل چربی پوست سر است که مانند یک نرم کننده طبیعی برای موی سر عمل می کند.

ما اگر پوست سر به طور غیرطبیعی چربی تولید کند، این امر موجب چربی بیش از حد مو می شود.سبزیجاتی که برگ سبز دارد منبع ویتامین A و C است که باعث می شود پوست سر چربی طبیعی و عادی تولید کند.


مغزها(خشکبار):برای داشتن موی سالم لازم است که در رژیم غذایی مقدار مناسبی «روی» بگنجانید.در بیشتر موارد علت ریزش موی سر کمبود روی است.


غلات سبوس دار: اگر دوست دارید موهای سالمی داشته باشید به مصرف غلات سبوس دار روی آورید. برای این منظور باید گندم، جوی دو سر، ذرت، برنج قهوه ای، عدس و لوبیا در رژیم غذایی خود اضافه کنید.


لبنیات کم چرب :کلسیم ماده ای است که موجب تسریع رشد موی سر می شود. لبنیات باید کم چرب باشد، چرا که حاوی سطح بالایی پروتئین است.


منبع:هلث نیوز




طبقه بندی: دانستنی ها،
ارسال در تاریخ پنجشنبه 12 مرداد 1391 توسط گلناز

خرید سریال کره ای

قالب وبلاگ